Hotline +48 22 2441250
bezpŁatna wysyŁka i wysyŁka zwrotna 30 dni na zwrot towaru
  • pl  polski
    • en English
    • da Dansk
    • sv Svenska
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • hu Magyar
    • ro Română
/ BLOG
Okulary przeciwsłoneczne
Okulary korekcyjne
Okulary sportowe
Przejdź do sklepu

„Branża optyczna dojrzała do rewolucji"

DENNIS MARTENS

Ukończył Wyższą Szkołę Nauk Stosowanych w Hamburgu, a od roku 1999 prowadzi własną działalność gospodarczą. Zanim w 2009 powołał do życia Edel-Optics, pracował jako doradca przy różnorodnych projektach branży e-commerce w dziedzinie handlu i rozwoju, takich jak niemiecki fortbildung.com, czy też angielski London Eyewear.

Branża optyczna dojrzała do rewolucji

Wywiad

Panie Martns, jest Pan założycielem i dyrektorem zarządzającym Edel-Optics, jednego z najlepszych salonów optycznych online, zwłaszcza w dziedzinie markowych okularów. Co wyróżnia Pańską firmę spośród rosnącej konkurencji w tej branży?

Krótko mówiąc, nasze unikatowe rozwiązania w dziedzinie sprzedaży (USP) to samodzielnie opracowane innowacje technologiczne, ekspansja na rynki międzynarodowe, koncepcja sprzedaży łącząca rozwiązania online i offline, co pozwoliło nam wejść na rynek stacjonarny, a także jasno określona pozycja sprzedawcy markowych okularów będących modnym dodatkiem. Nasz cel to szlifowanie profilu firmy i tworzenie wyłączności na poziomie produktu z podkreśleniem różnic między nami a konkurencją.

Zacznijmy od koncepcji handlowej, o której Pan wspomniał. Została ona wyróżniona podczas Targów Euroshop 2014 nagrodą Retail Technology Award Europe w kategorii „Best Customer Experience”. Dlaczego Pańskie rozwiązanie w
zakresie handlu detalicznego jest tak interesujące?

Integracja kanałów dystrybucji jest tematem obecnie bardzo często poruszanym w handlu detalicznym. Istnieje wiele interesujących podejść do tej kwestii. Cechą szczególną wirtualnej wystawy produktów jest synergia generowana poprzez połączenie kanałów sprzedaży online i offline. Działa ona na korzyść klientów, którzy otrzymują to, co najlepsze z dwóch światów: wybór, wyszukiwarkę oraz ceny internetowe, ale jednocześnie usługę i poradę salonu optycznego. Jako sprzedawca, jesteśmy w stanie sprawnie przeprowadzać proces logistyczny i zredukować nakład kapitału, ponieważ używamy go podwójnie. Z całą pewnością dużą role odgrywa przy tym konsekwentna implementacja koncepcji, która stawia w centrum iPod. Przyglądając się bliżej naszemu podejściu, można zauważyć, że oddajemy się pełnym sercem temu, co robimy.

Pod koniec roku 2013 Edel-Optics otworzył swój firmowy salon flagowym Alstertal w Hamburgu, czyli największym centrum handlowym Północnych Niemiec.
Bezpośrednią konkurencją są, posiadające tam swoje salony, takie znane marki jak Fielmann, Apollo, Krass und Bode. Jak może Pan podsumować trzeci rok działalności?

Zupełnie świadomie chcieliśmy konkurować ze znanymi markami, aby pokazać, że możemy utrzymać się na rynku z naszym modelem biznesu. Od samego początku efekt był niesamowity. Udało nam się udowodnić, że można zarobić, sprzedając markowe okulary w korzystnychcenach internetowych. Osiągnęliśmy szczyt rozwoju na tym polu i teraz możemy przejść do dalszej ekspansji handlu stacjonarnego.

Czy ten pomysl moze być efektywny? Głównym założeniem flagowego salonu firmowego jest przecież, przede wszystkim to, żeby znajdowała się w nim cała ranga produktów z centralnego magazynu, dostępnych online. Jak można to urzeczywistnić w przypadku prowadzenia sieci filii?

Pomysł polega po prostu na stworzeniu zdecentralizowanego systemu magazynowania poprzez sklepy lokalne Edel-Optics, a następnie zapewnieniu na przykład możliwość dostawy w ciągu jednego dnia. Prężnie rozwijający się biznes online umożliwia ponadto stopniowe zwiększanie asortymentu, który będzie rozprowadzany do nowo otwartych sklepów. Poprzez jednoczesną eksploatację powierzchni handlowych, jako zdecentralizowanych magazynów, możemy jednocześnie zawsze zagwarantować wysoka dostępność produktów, znacznie przewyższającą asortyment konkurencji, zwłaszcza jeśli chodzi o markowe okulary. Obok korzystnych cen internetowych jest to kolejny argument przemawiający na korzyść Edel-Optics. To, czy ostatecznie każdy sklep będzie w stanie konkurować pod względem asortymentu z tym istniejącym, okaże się w przyszłości.

Edel-Optics posiada już swoje sklepy internetowe w 53 krajach, Tak wysoki stopień dywersyfikacji jest bardzo rzadki, nawet w przypadku dużych korporacji. Czym był spowodowany wybór takiej strategii?

Nasza samodzielnie rozwinięta platforma pozwoliła na bardzo szybki i skuteczny rozwój na rynku międzynarodowym. Z łatwością udało nam się połączyć kolejne domeny oraz zarządzać dużą ilością języków, walut, metod płatności przy stosunkowo małym nakładzie. Dlatego mogliśmy się rozrastać nawet przy minimalnym udziale w niektórych obszarach rynku. Zaletą było i nadal jest to, że udało nam się uplasować swoją pozycję i teraz możemy stopniowo pogłębiać rozwój poszczególnym rynków. Do tego dochodzi fakt, że byliśmy pionierem w kategorii optyki online, co w dłuższej perspektywie czasu okazało się dużą zaletą, jeśli chodzi o konkurencyjność.

Dlaczego Pan myśli, że Edel- Optics może odnieść sukces na rynku międzynarodowym?

Poprzez nasze rozwiązania technologiczne tworzymy odczuwalną dla klienta wartość dodatnią. Decydują o tym takie elementy jak przejrzystość czy emancypacja podczas zakupu okularów korekcyjnych, możliwe dzięki rozwiązaniu o nazwie Cyfrowy Optyk oraz korzystne ceny zagwarantowane dzięki Best Price Tool -narzędziu, które każdego dnia kilkukrotnie automatycznie skanuje ofertę konkurencji i na tej podstawie dostosowuje odpowiednio nasze ceny.Jednocześnie rozwijamy profil, który wyraźnie pozycjonuje nas w kierunku kategorii mody i lifestyle’u. Nasz sklep flagowy z selekcją ponad 20 00 markowych okularów to bez wątpienia raj na rynku okularów nie tylko w Niemczech, ale także poza ich granicami. Poprzez sponsorowanie drużyny koszykówki Hamburger Towers odnosimy się kultury i trendów młodzieżowych. Ekskluzywna kolekcja okularów, która promujemy światowej sławy gwiazdą i ikoną stylu budzi zainteresowanie sloganem „SEE AND BE SEEN”.

Jako rozchwytany referent, Dennis Marten pozostaje w stałym kontakcie z krajowymi międzynarodowymi czołowymi przedstawicielami z dziedziny gospodarki.

Ihr Name (Pflichtfeld)

Ihre E-Mail-Adresse (Pflichtfeld)

Redaktion (Pflichtfeld)

capcha
captcha

Edel Optics Blog
 
 
Edel-Optics
W skrócie
o nas Edel-Optics
Merchandise
Centrum prasowe
Regulamin
Ochrona prywatności
Ustawienia prywatności
Dane firmy
service
Metody płatności
Koszty wysyłki
Wideoporadnik
Zwrot Towaru
Subskrypcja newslettera
Blog
FAQ / Pomoc
Hity sprzedaży
Okulary przeciwsłoneczne
Ray-Ban Okulary przeciwsłoneczne
Oakley Okulary przeciwsłoneczne
Prada Okulary przeciwsłoneczne
Tom Ford Okulary przeciwsłoneczne
Miu Miu Okulary przeciwsłoneczne
 
Okulary korekcyjne
Ray-Ban Okulary korekcyjne
Tom Ford Okulary korekcyjne
Oakley Okulary korekcyjne
Miu Miu Okulary korekcyjne
Prada Okulary korekcyjne
TOP 10 Okulary przeciwsłoneczne
Ray-Ban Okulary przeciwsłoneczne
Oakley Okulary przeciwsłoneczne
Prada Okulary przeciwsłoneczne
Tom Ford Okulary przeciwsłoneczne
Miu Miu Okulary przeciwsłoneczne
Gucci Okulary przeciwsłoneczne
Persol Okulary przeciwsłoneczne
Carrera Okulary przeciwsłoneczne
Michael Kors Okulary przeciwsłoneczne
Polaroid Okulary przeciwsłoneczne
TOP 10 Okulary korekcyjne
Ray-Ban Okulary korekcyjne
Tom Ford Okulary korekcyjne
Oakley Okulary korekcyjne
Miu Miu Okulary korekcyjne
Prada Okulary korekcyjne
Marc O Polo Okulary korekcyjne
Humphreys Okulary korekcyjne
Guess Okulary korekcyjne
Emporio Armani Okulary korekcyjne
Gucci Okulary korekcyjne
Odwiedź nas:

Ekskluzywne rabaty. Nowości na tematy mody i okularów, doradztwo przez nasz zespoł.
Blog
Metody płatności
Karta kredytowa
Karta kredytowa
Paypal
BLIK
Pay-By-Link
 Apple Pay
Google Pay, Przedpłata, Karta kredytowa, Płatność kartą EC, Płatność przy odbiorze (pobranie)
ZWROT TOWARU
Newsletter
Pomoc
 
 
Odwiedź nas:

Ekskluzywne rabaty. Nowości na tematy mody i okularów, doradztwo przez nasz zespoł.
Blog
 
desktop