Marka Converse kojarzy wam się tylko z młodzieżowymi trampkami? Czas zmienić zdanie! Ponieważ okulary i okulary przeciwsłoneczne Converse w niczym nie ustępują designowi kultowych Chucks’ów. Poznajcie ich historię na naszym blogu.
Create your Style
Converse, jak żadna inna marka, gloryfikuje kreatywny styl życia: muzycy, artyści, skaterzy itd. Uwielbiają jej prosty sportowy styl. A fashoniści i miłośnicy designu szczególnie doceniają legendarne trampki „Chuck Taylor All Star”, które nadają każdej stylizacji casualowego, luzackiego charakteru. Ale oprócz klasycznych trampek Converse oferuje także modę, akcesoria i stylizacje na każdą okazję. Na szczególne wyróżnienie zasługuje ich kolekcja okularów, która nawiązuje do elementów kształtujących kulturę młodzieżową. Oprawki korekcyjne i okulary przeciwsłoneczne Converse to świeże spojrzenie na underground i fashion.
Ale jak do tego doszło, że zwykły trampek stał się masowym fenomenem, który sprzedaje się w miliardach egzemplarzy? I w ogóle jakim cudem płócienny trampek przetrwał wszystkie rewolucje w modzie i trendy ostatnich dziesięcioleci? Odpowiedź prawdopodobnie leży w… sferze emocji, które wywołują sympatyczne Chucks’y. Są naładowane pozytywnymi wibracjami i subkulturową nostalgią Ich przekaz to jednocześnie bunt i poczucie wspólnoty. Takie skojarzenia przywołuje tylko kilka elementów garderoby, jak czarna skórzana ramoneska, bejsbolówka, czy kultowe pilotki – czyli okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Wayfarer lub sportowe Oakley Radar.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Jak sport zyskał styl
W przypadku Converse, swój sukces marka zawdzięcza jednemu człowiekowi. I nie był to Marquis Mills Converse, który w 1908 roku założył w Massachusetts firmę Converse Rubber Shoe Company. Ten człowiek to koszykarz Chuck Taylor, który w latach 20. ubiegłego wieku często skarżył się firmie Converse, że podczas gry bolą go stopy. Czy firma obuwnicza mogłaby przerobić swoje buty do koszykówki “All Star”, tak aby stały się nieco wygodniejsze? Kilka rozmów i przeróbek później, prosty płócienny trampek stał się w 1923 roku “Chuck Taylor All Star”, jakiego znamy dzisiaj, włącznie z kultową okrągłą naszywką na kostce. Tak narodziły się ponadczasowe Chucks’y.
W 1936 roku amerykańscy koszykarze przyodziani w swoje Chucks’y zdobyli olimpijskie złoto, a potem sprawy potoczyły się lawinowo W latach pięćdziesiątych trampki stały się znakiem rozpoznawczym młodych ludzi – zwłaszcza model “All Stars”. Elvis i James Dean byli regularnie widywani Chucks’ach. Mick Jagger wziął ślub w 1971 roku w białych Conversach, a w epoce hipisów i punków płócienne trampki święciły najwyższe triumfy – ponieważ można je było malować w kwiaty i serca lub w czaszki i logo zespołów. Scarlett Johannson nosiła je na czerwonym dywanie w Wenecji, naczelna redaktor Vogue’a Carine Roitfeld wybrała się w nich na pokaz mody, a modelki takie jak Gigi Hadid, Kaia Gerber i Kendall Jenner uwielbiają wręcz sportowy vintage-look à la Converse.
Ponad miliard Chucks’ów zostało sprzedanych na całym świecie od czasu ich pojawienia się na rynku w 1917 roku, co czyni je najbardziej popularnym modelem obuwia wszech czasów. Jeszcze upłynie nieco wody w rzekach, zanim Converse i ich okulary wyprzedzą takie marki jak Ray-Ban i Gucci. Chociaż najprawdopodobniej to wcale nie jest celem tej marki. W końcu wizerunek marki Converse to egalitarność i cenowa przystępność – ale też pewna doza buntu i niedopasowania, co może nie smakować typowym konformistom. Okulary Converse stawiają na fajne kształty oprawek i ciekawe wzornictwo, w tym kultowe logo z gwiazdą, oprawki w czarnym kolorze i klasycznym stylu, nawiązując tym do niezapomnianych „Chuck Taylor All Star”.