Kiedy słyszymy nazwę marki Porsche, trudno uniknąć lawiny natychmiastowych obrazów i skojarzeń. Większość z nich sprowadza się do wyobrażenia czystej elegancji w najbardziej luksusowym wydaniu. Ci, w których żyłach zamiast krwi krąży benzyna, poczują przy okazji w uszach przyjemny szum silnika legendarnego Porsche 911. O niewielu markach można powiedzieć, że mają prawdziwą duszę, ale bezsprzecznie należy do nich ta, stworzona w 1931 roku w dzielnicy Stuttgart-Zuffenhausen przez geniusza swoich czasów Ferdinanda Porsche. Pracownia, która stworzyła podwaliny przyszłej fabryki, jest nie tylko kolebką sportowych bolidów. Urodzony w 1875 utalentowany inżynier, który stworzył spółkę „Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH” zajmował się na początku swojej kariery konstruowaniem silników samolotowych, trolejbusów, wozów strażackich, ciągników i systemów transportowych. Był zaangażowany w stworzenie kilku znanych na całym świecie modeli Mercedes-Benz, a także odpowiadał za najlepiej sprzedający się pojazd na świecie — VW Beetle. Fabrykę Volkswagen Group kazał zbudować popowrocie z podróży statkiem do Ameryki, dokąd wybrał się, aby podpatrzeć rozwiązania linii produkcyjnych Henry’ego Forda.
Niezwykły talent inżynierski okazał się dziedziczny w rodzinie Porsche, co udowodnił wnuk Ferdynanda seniora — Ferdinand Alexander Porsche, zwany przez rodzinę “Butzi”. Urodzony w 1935 roku Ferdinand junior był niemiecko-austriackim projektantem przemysłowym, który w 1972 r. założył spółkę Porsche License and Trading Company GmbH & Co. KG. Firma, początkowo zarejestrowana jako Porsche Design Studio, wyspecjalizowała się w projektowaniu i tworzeniu produktów, które były wytwarzane na licencji przez inne firmy i sprzedawane pod własną marką. Chociaż portfolio firmowych wyrobów obejmowało dużą gamę produktów przemysłowych, urządzeń gospodarstwa domowego i innych towarów (takich jak telewizory Grundig lub telefony Samsung), marka Porsche Design zyskała sławę głównie dzięki własnej ofercie akcesoriów dla mężczyzn na wyższym segmencie cenowym. Oprócz walizek, teczek i zegarków marka zabłysła dzięki ekskluzywnym okularom przeciwsłonecznym i oprawkom korekcyjnym Porsche Design.
Bezsprzecznie najpopularniejsze modele okularów przeciwsłonecznych Porsche Design to aviatory. Słynne pilotki Porsche Design są wyjątkowo lekkie i elastyczne. Zainspirowane technologią modeli samochodów sportowych, takich jak Porsche Turbo lub Carrera, którym zmniejszona waga dodała zwinności, oprawki Porsche Design zostały wykonane z wysokiej jakości tytanu, który jest lekki jak piórko i jednocześnie niezwykle wytrzymały. Te zalety techniczne w połączeniu ze sportowym wzornictwem sprawiają, że okulary awiator Porsche Design to okazy jedyne w swoim rodzaju, które przyprawiają o gwałtowne bicie serca nie tylko fanów szybkiej jazdy. Pole postion w stajni Porsche Desingn dzierży od wielu sezonów nieprzerwanie model P8478 (W). Ten model z błękitnymi szkłami i wykończeniem zauszników w białym kolorze przypomina kolorystycznie bolida Porsche „Martini Racing Edition“, który w latach 70 wziął udział w legendarnych całodobowych wyścigach w Le Manse.
W Edel Optics postanowiliśmy nie tylko z daleka trzymać kciuki, ale sami wskoczyliśmy na pas szybkiego ruchu, dzięki naszemu projektowi aviatorów Porsche Design. Model Edel-Optics x Porsche Design doskonale wpisuje się w dynamiczną paletę Porsche Design, a przy tym wyróżnia się poprzez swoją zdecydowaną kolorystykę, wskrzeszając sportowego ducha marki. Okulary są utrzymane w barwach Edel Optics. Pomarańczowe lustrzanki błyszczą na tle matowej czarnej oprawki, tworząc elegancki kontrast. Nasza limitowana do 350 egzemplarzy edycja jest dostępna od 27 kwietnia wyłącznie w sklepie Edel Optics.