W swoim utworze pod tytułem „Frei Sein“, czyli po polsku „Być wolnym“, niemiecki raper Estikay śpiewa:
„Rozkładam skrzydła i odlatuje stąd
Kto wie, czy jeszcze tutaj wrócę
Wszystko, co po mnie pozostanie, to ta piosenka
Człowieku, chcę wyruszyć w świat, bo tak dużo jest do zobaczenia
I istnieje tyle rzeczy, które czuć, lecz nie da się ich zrozumieć, ale
Wyszedłem, jestem już w drodze – nie ma powrotu
Do przodu bracie, nawet jeśli będzie to tylko niewielki krok!“
Idealnym towarzyszem wspomnianej podróży będą okulary przeciwsłoneczne Michael Kors, w których tak, jak mitologiczny Ikar, potrzebujemy ochrony przed zbyt silnym słońcem. Nieważne czy będą to plaże w Tahiti, Zanzibar, czy też Venice Beach w Los Angeles, górska wspinaczka w okolicach Gstaad, wybrzeże Algarve, zatłoczone targi w Marakeszu, picie wyśmienitych koktajli pod palmami w Curaçao lub rozkoszowanie się życiem w hamaku na Fiji, kolekcja okularów przeciwsłonecznych Michael Kors to zawsze dobry wybór… i to nie tylko na urlopie.
Historia
Ciężko stwierdzić, w którym momencie Michael Kors w końcu świadomie zdecydował się na to, żeby zarabiać na życie jako projektant mody. Może było to wtedy, gdy pokazał swoje szkice Dawn Mello – byłej dyrektor Bergdorf Goodman, która odwiedziła nowojorski butik Lothar’s, znajdujący się na 57 ulicy, gdzie Kors zatrudniony był jako sprzedawca, dekorator wystaw i projektant. Od razu dostrzegła ona talent drzemiący w niedoszłym absolwencie Fashion Institute of Technolgy (FIT) i chciała rzucić okiem na jego kolekcje, w razie gdyby był on zainteresowany spróbowaniem swoich sił w świecie mody.
Może wydarzyło się to wtedy, gdy w 1981 roku projektant stworzył z niczego, wartą obecnie miliardy dolarów, markę Michael Kors Brand, albo kiedy to mając zaledwie 12 lat, otworzył w domu swój pierwszy butik. Możliwe, że świadoma decyzja o tym, żeby podbić świat mody pojawiła się jeszcze dużo wcześniej zanim powstały jego pierwsze szkice, jak tylko Kors po raz pierwszy był w stanie utrzymać w dłoni ołówek.
Projektant mody, urodzony w 1959 roku w Merrick na Long Island jako Karl Anderson, już jako małe dziecko uwielbiał towarzyszyć swojej matce podczas zakupów. Nie interesowały go jednak o typowe dla dzieci wyprawy do sklepów z zabawkami, ale wyjścia do butików. „Jako jedynak wychowałem się w otoczeniu bardzo silnych kobiet. Miały one obsesje na punkcie mody i każda z nich posiadała swój własny styl. Gust mojej matki bardzo różnił się od gustu babci, czy też ciotki. Także mężczyźni z mojej rodziny wywarli na mnie ogromny wpływ. Mój dziadek wywodził się z branży tekstylnej, a wujek z modowej. Tylko ojciec nie miał nic wspólnego ze światem mody. Prowadził on stację benzynową i był outsiderem. Już od małego uczyłem się od rodziny tego, że moda to coś więcej niż frywolna forma spędzania czasu“ – wyjaśnia w wywiadzie dla czasopisma die Welt.
Ciekawość była częścią jego pasji, a Michael ciągle obserwował ludzi i otaczający go świat. Analizował wszystko i zastanawiał się nad tym, jak można by było ulepszyć rzeczywistość, a do tego jeszcze na tym zarobić. „Produkowalem skórzane torby, miedzianą biżuterię, kolorowe i batikowe przedmioty. Jednocześnie chodziło w tym wszystkim o biznes. Kiedy przysłuchiwałem się swojej rodzinie, tak to właśnie wyglądało. Gdy wujek opowiadał na przykład o swojej kolekcji, rozprawiał również na temat tego jak ten, czy inny płaszcz fantastycznie by się sprzedawał. Dzięki temu bardzo wcześnie nauczyłem się, że niezwykle ważne jest to, żeby coś zaprojektować, wyprodukować i zobaczyć czy znajdzie się ktoś, kto nie tylko to kupi, ale także będzie tego używał na co dzień. Od samego początku chodzi o to, żeby stworzyć coś, mając na celu sprzedaż.“
Z pewnością wielokrotnie mu się to udało, kiedy to od 1999 do 2003 roku, jako dyrektor kreatywny Céline, prezentował światu swoje nietuzinkowe pomysły. W niektórych dziedzinach nie było drugiego, takiego jak Kors i dlatego szło mu nadzwyczaj dobrze. Międzynarodowe imperium, bez którego nie możemy sobie wyobrazić dzisiejszego świata mody, znane również jako Michael, Mr. Moneybag odniosło tak ogromny sukces, że według magazynu Time, od 2014 roku Kors jest jednym ze 100 najbardziej wpływowych osób na naszej planecie. Rok później projektant trafił także na listę miliarderów magazynu Forbes.
Do znaków rozpoznawczych jego królestwa z pewnością należą znane na całym świecie torebki Michael Kors, biżuteria oraz odzież damska i męska. Oczywiście nie mogło także zabraknąć okularów przeciwsłonecznych.
Obecnie Michael Kors Eyewear i słynne złote logo MK to obok firm Ray-Ban, Oakley, Gucci czy Prada jedna z najsłynniejszych designerskich marek na rynku okularów. Oprawki Kors produkuje firma Luxoticca, co jest gwarancją ich najwyższej jakości. Koneserzy mody uwielbiają markę za to, że jest jednocześnie niezobowiązująca i luksusowa. Kors to odpowiednik sportowej elegancji w amerykańskim rozumieniu tego pojęcia. Zamiast poddawać się ciągłej presji aktualnych trendów, nowojorski projektant i jego team postawili na ponadczasową jakość, z której jednocześnie emanuje elegancja i prostota.
Ogromna popularność marki ma także odzwierciedlenie w ilości podróbek, które od lat zalewają rynek. Mimo to podrabiane okulary przeciwsłoneczne Michael Kors zdecydowanie różnią się od oryginału. Nie da się skopiować jedynego w swoim rodzaju stylu oraz jakości produktów, które tworzy Michael Kors.
Jeśli chcecie być pewni, że trzymacie w rękach oryginalne okulary Michael Kors, powinniście zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Pierwszym wyznacznikiem jest cena okularów przeciwsłonecznych Michael Kors. Oprócz tego, do eleganckich oprawek powinno być dołączone etui na okulary przeciwsłoneczne Michael Kors oraz ściereczka do okularów Michael Kors. Numer seryjny wygrawerowany na zewnętrznej części lewego nausznika nie powinien dać się zdrapać, podobnie jak napis „Michael Kors“ oraz znajdujący się na prawym zauszniku skrótu CE, oznaczający zgodność z regulacjami UE. Także złote logo Michael Kors pojawiające się na niektórych modelach musi być odporne na zadrapania oraz nie powinno przybierać nietypowych form (takich ja na przykład niewłaściwy odstęp między literami). Kolejnym wyznacznikiem oryginalności jest nazwa firmy (Michael Kors) na górnej krawędzi lewego szkła okularów. Wstrzymajcie się z zakupem jeśli zauważycie, że dodatki dołączone do okularów przeciwsłonecznych Michael Kors lub same okularach posiadają napisy typu Micael Kors lub Michael Kohrs, ponieważ będziecie nosić na nosie podrabiane okulary przeciwsłoneczne Michael Kors.
Okulary przeciwsłoneczne Michael Kors – codzienność gwiazd i gwiazdeczek
Okulary przeciwsłoneczne Michael Kors możecie zobaczyć na nosach takich sław jak Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie, Kate Beckinsale, Jennifer Aniston czy Emma Stone. Także sławni panowie, czyli Jamie Foxx, Brad Pitt, Michael Douglas oraz Robert Downey Jr., są często widywani na plaży w różnych modelach z kolekcji okularów przeciwsłonecznych Michael Kors 2015, kolekcji okularów przeciwsłonecznych Michael Kors 2016 lub okularów przeciwsłonecznych Michael Kors 2017. Również kolekcja okularów przeciwsłonecznych Michael Kors 2018 niesamowicie prezentuje się na twarzy uwielbiających słońce gwiazd, takich jak Nicole Scherzinger, Lana Del Rey, Demi Lovato, Rita Ora, Taylor Swift czy Miley Cyrus. Także modelki Nina Agdal, Kate Upton, Lais Ribeiro, Karlie Kloss oraz Bella Hadid należą do wiernych fanów sportowej linii okularów przeciwsłonecznych amerykańskiego projektanta.
Leave a Comment