Od ponad 60 lat Carrera jest jednym z najważniejszych producentów na rynku artykułów sportowych, a jej nazwa jest jednoznaczna z innowacją i stylowym designem. Do kolekcji, w skład której początkowo wchodziły tylko okulary sportowe i okulary narciarskie, szybko dołączyły także okulary przeciwsłoneczne Carrera i okulary korekcyjne. W efekcie firma osiągnęła ogromny sukces, o którym nawet nie śnił jej założyciel Wilhelm Anger, kiedy w 1956 roku zaczął produkować okulary w swoim austriackim warsztacie.
Nazwa marki pochodzi z języka hiszpańskiego i oznacza „wyścig“ i nie ma żadnego związku ze znanym modelem marki Porsche, a inspiracją do jej powstania był niezwykle niebezpieczny wyścig. Sześciodniowa Carrera Panamericana była rozgrywana na pamiątkę wybudowania trasy Pan-American-Highway.
Kamieniem milowym w historii marki Carrera było opatentowanie w 1984 tworzywa o nazwie optyl. Jego ogromną zaletą jest minimalna waga. Acetat i inne termoplastyczne tworzywa są o 20% cięższe od optylu, chociaż w ten sam sposób dopasowują się do twarzy. Sześć lat później, producent okularów powiększył paletę swoich produktów i wprowadził do niej okulary narciarskie i hełmy. Na pierwszym miejscu firma od zawsze stawia bezpieczeństwo i zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych. W roku 1974, kiedy Carrera wprowadziła na rynek wymienne szkła do gogli narciarskich, doszło do ogromnego przełomu i cały świat sportu stanął na głowie.
To ciągle rozrastające się przedsiębiorstwo osiągnęło szczyt kariery w roku 1981. Niektóre z sieci sprzedaży działały aż w 16 krajach, a produkty Carrera sprzedawano w ponad 80 państwach. W roku 1987 producent rozpoczął nowy rozdział i jeszcze bardziej zaangażował się w świat sportu. America’s Cup, czyli najstarsze i najbardziej znane regaty żeglarskie to pierwsze z imprez sponsorowanych przez markę. Do tego trzeba dodać także obecność Carrera podczas takich wydarzeń jak igrzyska olimpijskie, Formuła 1, wyścigi motocyklowe i wielkie imprezy kolarskie, zawody narciarskie oraz skoki narciarskie.
W międzyczasie doszło do znaczących przeobrażeń w branży. Safilo Group, lider na rynku luksusowych produktów optycznych, przejął do tej pory niezależne przedsiębiorstwo i przeniósł centralę z Austrii do włoskiej miejscowości Padua.
W nielicznych przypadkach, aby rozszerzyć swoje horyzonty, Carrera podejmuje współpracę z innymi markami. Miało to miejsce na przykład w 1979, kiedy dzięki pomocy Ferdinand Alexander Porsche powstała rewolucyjna seria okularów przeciwsłonecznych - kolekcja Carrera Porsche Design, czyli kolorowe oprawki i wymienne szkła. Kolejnym przykładem była udana kooperacja ze znanym projektantem Jimmy Choo. Owocem tego była nadzwyczajna kolekcja dla kobiet. Rok później sukces powtórzyła ekskluzywna kolekcja męska.
Co ciekawe, podczas gdy producent odnosił od wielu lat sukcesy w Europie, w USA zaistniał dopiero w roku 2010 i w ciągu chwili okulary Carrera pojawiły się na nosach najbardziej znanych gwiazd filmowych, telewizyjnych, muzycznych, a także sportowców. Upodobali je sobie Jared Leto oraz Bradley Cooper, ich koleżanka Chloe Grace Moretz i była gwiazda filmów dla dzieci Ashley Tisdale, a także takie artystki jak Lady Gaga, Rihanna, Alicia Keys czy też Christina Aguilera. Ważną rolę marka odegrała także podczas premiery filmu Suicide Squad w Hollywood.
Warto także na chwile cofnąć się do przeszłości, ponieważ Carrera nie od dzisiaj słynie ze swojej wyjątkowości i jest to kryterium, które samodzielnie sobie ustanowiła i które prezentuje także w sporcie. Wieloletni skoczek narciarski Hermann Maier, mistrz olimpijski w skokach narciarskich Jens Weißflog oraz byli mistrzowie świata motocyklistów Max Biaggi i Loris Capirossi wybrali doskonałą widoczność, którą gwarantują okulary Carrera. Motto firmy Carrera brzmi change is easy.
Mantra #OutThere to według marki Carrera żadne miejsce, ale oznacza ona nastrój, uczucie. #OutThere nie ma wyznaczonych linii, ale wyraża długą, zawiłą drogę pełną nieprzewidywalnych okoliczności. #OutThere to nieznany teren i jednocześnie podróż przez to co piękne, ale i trudne. #OutThere to inny punkt widzenia, który odrzuca to, co fałszywe i nie tylko akceptuje przypadkowe zmiany, ale także je wspiera. #OutThere pcha nas do przodu, abyśmy nie stali w miejscu. Dokładnie to uczucie nie tylko przekazuje swoimi produktami Carrera, ale także sprawia, żeby #OutThere było obecne w każdym z nas.
Okulary Carrera Champion to synonim elegancji, z której słynie Carrera. Najlepsze materiały wykonania, innowacja techniczna oraz modny design i najwyższa jakość sprawiają, że nosząc te oprawki, poczujesz się jak Rocky po zdobyciu schodów pod budynkiem Philadelphia Museum of Art (Filadelfijskie Muzeum Sztuki).
Obok modeli z serii Champion oraz New Champion, niezwykle popularne są także okulary przeciwsłoneczne Safari oraz New Safari, czyli okulary przeciwsłoneczne lustrzanki i okulary wyścigowe w jednym. Obok charakterystycznego kształtu szkieł, znakiem rozpoznawczym marki jest także jej wyjątkowe logo, które znajduje się w przestrzeni między zausznikami. Okulary Carrera rozsławiła Lady Gaga, kiedy pojawiły się one w teledysku „Bad Romance“, pochodzącym z płyty „The Fame Monster“.
Kolekcja Maverick (Carrera 129S) i film, w którym gra Mel Gibson nie mają ze sobą nic wspólnego, podobnie jak serial o tej samej nazwie, w którym występuje James Garner. Maverick odnosi nadal coraz większe sukcesy, podobnie jak panoramiczne okulary przeciwsłoneczne Carrera. W skład serii wchodzi 6 indywidualnych modeli. Impel jest niezwykle lekki i przypomina kształtem aviatorki zrobione z wyciętej laserem stali nierdzewnej. Lekkie jak piórko oprawki Vivid to przede wszystkim dynamika i pasja. Model Pace to okrągłe oprawki w nowoczesnym stylu wykonane ze stali nierdzewnej, które są bardzo dobrze znanym skarbem marki. The Rise to okulary w kształcie cat eye. Ultralekkie cienkie oprawki podkreślają wygięty mostek, co wyróżnia okulary Carrera spośród tysięcy innych modeli. The Sprint to pilotki w nowym wydaniu. Jeśli chodzi natomiast o The Agile, są to nowe i gładkie aviatory dla nieco spokojniejszych fanów Carrera.
Także obydwa modele Carrera Grand Prix oraz Grand Prix 2 maja piękny sportowy kształt i honorowe miejsce w długiej historii wyścigów samochodowych, będąc jednocześnie wizytówką marki. Szczególnie interesujący, jeśli chodzi o design może, być model Grand Prix 2, czyli okulary przeciwsłoneczne lustrzanki w nowej odsłonie. Dzięki temu, że posiadają one paski na zausznikach i nad szkłami, mamy wrażenie, że ich posiadacz zaraz wystartuje i odleci. Ponadto okulary zapewniają optymalną ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym - filtr UV400.
New Panamerika to nowa edycja modelu Panamerika, a właściwie Panamericana, która przenosi nas do przeszłości. Te okulary unisex nawiązują do korzeni i jednocześnie, dzięki temu, że mają nowoczesny design, doskonale odnajdują się w teraźniejszości.
Oprawki Gipsy i New Gipsy nie mają nic wspólnego z kolorowym taborem i Cyganami, ale są to okulary przeciwsłoneczne lustrzanki w klasycznym oraz nowym wydaniu, które nadal budzą ogromne emocje.
Speedway to nie nazwa odcinku na wyścigach albo drogi szybkiego ruchu, ale okulary przeciwsłoneczne z pełną oprawką, w których przestrzeń nad za szkłami jest specjalnie wyprofilowana. Dzięki tej wskazówce możecie rozpoznać pochodzenie oprawki. Także zauszniki Carrera Speedway dodają im dodatkowego kopa, a tonowane szkła blokują do 100% 400nm szkodliwych promieni słonecznych.
Carrera 5002 oraz Carrera 5002/ST i ich prostokątne oprawki pasują tak samo kobietom, jak i mężczyznom i od kiedy w 2014 roku zostały wprowadzone na rynek, są jednymi z najlepiej sprzedających się modeli Carrera. Zawdzięczają to eleganckiemu prowadzeniu linii i pełnym oprawkom.
Charakterystyczne okulary Carrera 5003/ST przekonują do siebie tym, że posiadają wyraźne, wytrzymałe, wzmocnione nylonem oprawki z tworzywa sztucznego, które zachowują swoją elastyczność oraz kształt nawet podczas dużych wahań temperatury. Są także odporne na uderzenia i zarysowania szkła oraz zostały wyposażone w Anti-Fog-Treatment, czyli ochronę przeciwmgielną.
Prostokątne Carrera 8002 to przede wszystkim odpowiednie dla okulary do okrągłej lub owalnej twarzy. Pełna oprawka 5003/SP z dużymi szkłami i logo na zausznikach w pobliżu skroni przywołuje myślami Blues Brothers.
To, czym po prostu zachwyca model 5001 to wyraźne prowadzenie linii, krzykliwa kombinacja kolorów i ergonomiczne boki, które zapewniają, że okulary dobrze się trzymają i zapewniają duży komfort noszenia.
Modelem 90/S Carrera bez dwóch zdań udowadnia, że kiedy rozwój techniki, najwyższa jakość oraz ciekawy design idą w parze, może powstać coś więcej niż tylko okrągłe okulary.
Modne okulary 91/S nie ważą nawet 30 gramów. Dołączone jest do nich sportowe etui oraz ściereczka z mikrofazy.
Okulary przeciwsłoneczne hippie [Carrera 6008](CARRERA-6008-ANS-70-Carrera.html) to okrągłe okulary wykonane z tworzywa sztucznego i metalu. Optymalną ochronę dla oczu zapewnia filtr **UV400**.
Topcar nie ma nic wspólnego z wypożyczalnią samochodów albo z myjnią. Miękkie kontury i kontrastujące linie graficzne doskonale odzwierciedlają miejski styl.
Nieważne czy na plaże, czy w miejskiej dżungli, czy też do uprawiania sportu, okulary w kształcie trapezu Carrera 6002 to zawsze dobry wybór i idealny dodatek do każdego outfitu.
Oprawka 5020/S, podobnie jak wiele innych modeli marki Carrera posiada wyraźne linie i kontury.
Model Carrera 5018/S ma wszystko, co obiecuje producent, a nawet jeszcze więcej. Kwadratowe oprawki nadadzą Ci powagi.
To tworzywo sztuczne ma w sumie dwie zalety. Po pierwsze, jest o 20% lżejsze niż acetat oraz jego odpowiedniki. Nie odbija się to jednak negatywnie na grubości okularów czy komforcie ich noszenia, a oprawki ukladaja sie dokladnie tak samo na twarzy. Optyl od Carrera jest antyalergiczny.
Niska gęstość tego materiału pozwoliła na stworzenie cienkich jak piórko oprawek. Optyl jest przy tym wyraźnie twardszy i bardziej odporny na zadrapania niż acetat. Do tego dochodzi jeszcze większa odporność kształtu na zmiany temperatury. Co ciekawe, optyl ma także pamięć. Po podgrzaniu go do 80 - 120° C dopasowuje się do anatomii twarzy, a kształt pozostaje bez zmian nawet po ochłodzeniu. Kiedy podgrzejemy go po raz kolejny do temperatury pamięci, oprawka przybiera ponownie oryginalny kształt.
Polaryzacja to po prostu blokowanie światła odbijającego się od oślepiających powierzchni takich jak woda, ulica po deszczu czy śnieg. Ten efekt uzyskuje się dzięki specjalnemu filtrowi.
Fakt, że okulary przeciwsłoneczne Carrera są dostępne w tak wielu wariantach, powoduje, że ze ich zakup nie należy do łatwych. Nasz ogromny asortyment umożliwi ci wybranie idealnego modelu z kolekcji Carrera. Jeśli podążasz za modą i uwielbiasz najnowsze trendy, trafiłeś pod właściwy adres. Carrera to absolutny must-have dla wszystkich fanów modnych dodatków.
Jeśli nadal nie możesz się zdecydować, z pomocą przyjdzie Ci nasza wirtualna przymierzalnia. Oprócz tego pomocne będą tutoriale, które przygotował dla Was nasz "Masters of the Glasses" Phil albo artykuły znajdujące się na naszym blogu. Jeśli potrzebne Ci są okulary korekcyjne, nasz Cyfrowy Optyk dobierze do nich odpowiednie szkła.
Jeśli zdecydowałeś się już na jakieś okulary, w naszym sklepie internetowym możesz wybierać między standardową i ekspresową wysyłką oraz różnymi metodami platnosci. Jeżeli okulary przeciwsłoneczne Carrera nie będą Ci się podobały, możesz nam je bezpłatnie odesłać. Okulary korekcyjne wykonane na indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotowi, chyba że mają wadę techniczną. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące kupna okularów, chętnie odpowiemy na nie drogą telefoniczną lub przez nasze kanały w mediach społecznościowych. Wolałbyś osobiście porozmawiać z optykiem? Żaden problem! Odwiedź nasze sklepy w Hamburgu, które znajdują się w centrum handlowym Alstertal albo na ulicy Ottenser Hauptstraße. Fachowy personel udzieli Ci porady od ręki i pomoże w wyborze wymarzonych okularów.
Okulary przeciwsłoneczne Carrera vintage w naszym sklepie online mają ceny, które można pomylić z outletem! Podczas gdy inne sklepy stawiają na oferty ograniczone czasowo, my zawsze posiadamy okulary w najniższych cenach. Jedno jest pewne: zgodnie z naszym motto „SEE AND BE SEEN“, na pewno znajdziemy również dla Ciebie odpowiednie oprawki. Dla nas okulary przeciwsłoneczne to nie tylko dodatek, ale styl życia i prawdziwa deklaracja mody.